6-А (дистанційне)













10 січня 2021року.
Доброго дня, дорогі діти. впродовж двох тижнів ми будемо працювати дистанційно. Уроки будемо проводити  у форматі Zoom та деякі відео-уроки я буду вам надсилати на свій блог. Ви будете їх переглядати, виконувати завдання, а потім ми будемо разом над цим матеріалом працювати. Сподіваюсь на плідну працю. 


27.09.2020 року. Доброго дня. Перегляньте, будь ласка відео-урок на сторінці 6-Б класу "Активна і пасивна лексика. Завтра об 11.25 проведемо урок в Gooqle Meet/. Виходьте, будь ласка, на зв"язок.
Виконайте впр. 52, 55
Доброго вечора, дорогі діти. Впродовж наступного тижня ми будемо працювати дистанційно. Я буду надсилати вам відео-уроки та завдання. Коли відновимо навчання в школі, ми з вами закріпимо цей матеріал. Сьогодні надсилаю відео-урок з теми:" Пряма мова. Діалог"


.  Надсилаю завдання з теми: Пряма мова. Діалог

 

1.     Прочитайте казку. Розставте розділові знаки. Нижче напишіть номер речення з прямою мовою.

1.      Жив собі один купець.

2.      Мав він чудовий сад, у якому росли найрізноманітніші дерева і квіти.

3.      Не було тільки солов’я.

4.      І от одного разу зловив він у лісі сіреньку пташку і посадив у золоту клітку.

5.      Соловей сумно дивився у небо і жалібно співав.

6.      Знайшов купець чоловіка, який знав пташину мову, і сказав Розгадай солов’їну пісню!

7.      Послухав чоловік солов’я і каже Хазяїне соловей співає Земле моя гніздечко моє я без вас не можу жити.

8.      Тоді купець випустив солов’я.

9.      Прилетів він у ліс і заспівав Земле моя! Ти найкраща, наймиліша!

10.  Здивувався купець і сказав до себе Дивак цей соловей. У мене жив у розкошах і сумував. А в своєму зруйнованому гнізді заливається від радості дзвінкоголосим співом.

11.  А ти не дивуйся хазяїне. Кожному своя батьківщина наймиліша. Соловей тут вільний. А воля – це найдорожчий скарб відповів йому чоловік, що знав пташину мову.

             2. Знайдіть в цій казці речення з прямою мовою, яке має звертання. Напишіть номер речення з прямою мовою.

3.     Складіть  діалог “В бібліотеці”, використовуючи подані етикетні формули

Дякую, прошу, дуже вдячний, спасибі, будь ласка, На все добре, до побачення, перепрошую, вибачте.

4.     Узагальнення й систематизація. Перевір себе.

·        що таке пряма мова?

·        з чого складається пряма мова?

·        які розділові знаки при прямій мові?

·        що таке діалог?

·        які розділові знаки при діалозі?

·        чи можна речення з прямою мовою замінити на діалог?

5.     Наведіть приклади речень із прямою мовою за поданими схемами (письмово).

«П? — а.—П!»

«П,— а,— п».

А: «П?!»

 

6. Поясніть розділові знаки в реченнях.

Я подумав тоді: «Тіні коротшають так само непомітно, як і людське життя». (Гр. Тютюнник)

«Ніщо так не красить людину, як натхнення» — подумала Яро­слава. (О. Гончар)

«Все, все ми віддаємо тобі, Батьківщино,— промовив він раптом якимсь дивним голосом ні до кого.— Все! Навіть серця». (О. Гончар­)

7.  Тренувальна вправа.

Визначте орфограми в словах, поясніть розділові знаки.

Покаже батько свому сину на срібне марево у далині і скаже: «Он земля твого народу! Борись і добувайся Батьківщини». (Леся Українка) Повідають мудрі люди: «Прибудь, розум, щастя буде!» (І. Франко) «Слухай, козаче,— говорить дівчина,— як одно сонце у неба святого, так і ти один у мене». Мене питають: «Ти чого мовчиш? Чого задуманий, зажурений сидиш?» (В. Грінчак)

8. Утворіть речення з прямою мовою, щоб слова автора стояли спочатку перед прямою мовою, а потім після неї. Складіть схеми.

 28 вересня. Тестові завдання з теми "Активна і пасивна лексика"

клас                           Лексикологія. Активна і пасивна лексика                            

 

1.    Як називаються слова, що вийшли з активного вжитку? (1 б)

А) неологізми;              Б) запозичені;                 В) застарілі;                 Г) іншомовні.

2.    Як називаються слова, що вийшли з активного вжитку, тому що зникли названі ними предмети чи поняття? (1 б)

А) архаїзми;                    Б) історизми;                   В) неологізми;           Г) омоніми.

3.    Неологізми – це … (1 б)

А) застарілі слова;         Б) нові слова;           В) запозичені слова;         Г) архаїзми.

4.    Слова перст, зріти, лицедій – це … (1б)

А) архаїзми;                   Б) історизми;                   В) неологізми;            Г) синоніми.

5.    Вкажіть застаріле слово, яке означає говорити. (1 б)

А) ланіти;                         Б)вакації;                         В) ректи;                        Г) зигзиця.

6.    Вкажіть слово, яке замінило у сучасному мовленні застаріле слово воліти. (1 б)

А) бачити;                        Б) чути;                             В) знати;                         Г) хотіти.

7.    Вкажіть слово, яке є сучасним неологізмом. (1 б)

А) трамвай;                      Б) телевізор;                  В) електрика;                 Г) скайп.   

8.    Вкажіть застаріле слово, яке є історизмом. (1 б)

А) зигзиця;                       Б) жона;                          В) постоли;                      Г) десниця.

9.    Вкажіть речення, у якому правильно виділене застаріле слово. (1 б)

А) Колись були воли, очкур і постоли (П. Федотюк).

Б) Рушив пращур у Крим по рибу, мажа розбита в степу порипує (О. Матійко).

В) Уранці біля брам Радогостя стала дружина з червоними щитами (П.Загребельний).

Г) Чоловік взяв у руки справжнє допотопне мотовило (За О. Гончарем).

 

10.Вкажіть речення з неологізмами. (1 б)

А) Тут моя Січ, курені та стани, тут булавіють гетьмани (За П. Біливодою).

Б) Зове кобзарів струноброва бандура за сивим Дніпром (П. Перебийніс).

В) Біла панна зима тихо ступала назустріч (В. Шкляр).

Г) Працівники офісу приготували досить цікаву презентацію (З газети).

 

11.Установіть відповідність між словом і його характеристикою. (2 б)

1)    Планшет;                                   А) історизм;

2)    кріпак;                                        Б) загальновживане;

3)    дзиґарі;                                      В) архаїзм;

4)    життя.                                         Г) неологізм.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар